Sunday, February 7, 2016

Aku Teringin Sushi Sekarang Ni

Ape kena dengan sushi? 

Haha. Takde kene ape ape. Aku yang kene demam sushi ade la. 

Aku dolu dolu cam disgusted dengan sushi. Ewww sangat. Dalam otak aku. Makanan berunsurkan daging protein mentah adalah BIG NO NO for me. Phui geli siaaaa. 

Then one day mase girls day out.  Kengkawan aku (geng ayam) buat undi secara demokrasi nak makan kat mane. Well... Tajuk cite pon sushi kan. So haruslah cite die, dorang menang majoriti. 

Pegi la makan sushi. 

Dorang kata "sedap la sushi. Try la. Try makan piri piri ciken. Bukan semua sushi tak masak. Mesti lepas ko try ko suke punye lah."

Betol kate dorang. Aku terus suka. Jatuh tergolek berguling guling cinta terhadap sushi. 

Bermula la episod aku makan sushi. Dan lagi. Dan lagi. Hingga tah keberapa kali pun aku tak ingat. 

Sekarang aku dh boleh dh makan salmon yang tak masak tu. Hewhewhew. Sedapnye. (Menjejeh la pulak eilio aku)

Tempat aku slalu makan sushi adalah sushi king. Sebab cam murah sket dibandingkan resto sushi lain. 

Cuma kalau terdesak teringin nak makan sushi ke baru aku beli yang kat AEON tu. Hehehe. Tu pon aku amik tuna mayo je kot. 

Makan sushi ni, yang buat sedap tu adalah kicap ngan wasabi die. Perghhh. Naik ke hidung weyh. 

Kenapa aku tulis pasal sushi? 

Sekarang jam pukul 2:43 am. Hari ahad 7/2/16. Aku rasa nak makan sushi sekarang. Ngeng. 



3 pinggan kat atas tu adalah fav aku. Golden ball. Lidah baby dengan salmon ape tah name die. Hahaha. Kata fav kan. Tapi tak igt nama. Huhu. 


Yang dalam pinggan petak ni menu baru sushi king. Muak sikit la bagi aku. Tapi okay je. Cicah dengan wasabi takde la muak sangat. Mungkin mase tu perut aku dah sendat. Hahaha. 


No comments: