Wednesday, October 15, 2014

Sepanjang ke orang kawin di Ipoh

Pada hari minggu yang lalu. Aku folo mak aku pergi majlis kawin anak sepupunye, Pak Kudin, di Ipoh. Mak aku memang banyak saudara. Sebab mak aku ade 20 adik beradik

Gerak dari Shah Alam jam 9.30 pagi. Lalu highway Guthrie. 

Mulemule singgah kat perhentian Bikam. Kencing. 
*lega selesa*

Isi tangki pundi dengan cendol jagung. Xnak cite pasal rase sebab aku pon jenuh nak ngabehkan nye. 
*buek*

Pandu lagi. Singgah pulak kat RTC. Mak aku beli bunge.

Kannn.... Pehallah beli bunge. Padehal nak g org kawin kottt. Buatnye kecut je dalam kete nanti.
*geleng geleng*

Teruskan perjalanan.
*tido*

Sampai.

Majlis kat hotel Seri Malaysia. Jumpe jumpe. Peluk peluk. Makan makan. Burppp, Nyang. Jumpe jumpe. Tangkap gambar. Balik. 
*yeayyy*

Pergh. Makan sedap. Air ade 6 jenis. Aku minum laici ngan asam manis je. Lauk pulak ade 4 jenis. Bagus! X susah nak pk makan ape. Makanan ringan ialah cucur. Sedap weyh~ 
Memang specialty kat sini. 
*terbayang cucur menari depan mata*

Lepas kenduri. Singgah kat hentian limau barli Tambun. Beli limau pulak. 
*geleng geleng lagi*

Lepas tu berenti lagi kat Perhentian Tapah. Beli jambu pulak. Kemain mak aku kannn. 
*geleng geleng x berenti*
*adoi. Sakit leher*

Sampai kat Shah Alam dalam jam 6 petang lebih kurang. 

Legaaaaaa~~~ 

Jom layan gambar. Gambar mak aku paling banyak. 
Ini RTC. Tempat mak aku beli bunge.

Kenduri tu.

Nasi lauk kenduri. Air 6 jenis x sempat tangkap. Cepat habis. Panas cuace kaedahnye. 

Mak aku ( baju pepel) ngan mak pengantin.

Mak aku dan limau barli.

Mak aku beli jambu lak.

Singgah melawat Anis.

Kenderaan kiterunk.

Belanje gambar kaki sket ngan bunge mak aku beli.

Okay. Bye.
*senyum*


No comments: